آیا بازی محتوا دارد؟ چقدر میتوان به بازی، محتوا منتقل کرد؟ این فیلم پاسخی است به سوالاتی از این قبیل...
طراح بازی چه کسی است؟ چرا بیشترین تأثیر را در بازی دارد؟ چه نقشی در گروه بازیسازی و چه نسبتی با اعضای گروه دارد؟
اجزای مختلف بازی چگونه در راستای یک محتوای واحد با یکدیگر همسو میشوند؟ طراحی بازی چطور بر محتوای دیگر بخشها...
چطور از موفقیت در جذب مخاطب مطمئن شویم؟ قطعات بازی چیست و قطعه بندی بازار چطور صورت میگیرد؟
در قسمت قبلی در ارتباط با مهارتها و تخصصهای هر یک از افراد مجموعه برای تولید یک بازی صحبت کردیم.
در این قسمت میخواهیم با مدیریت و برنامه ریزی روند تولید بیشتر آشنا شویم.
تعریف یک پروژه بازی چگونه انجام میشود؟
چه افرادی و در چه مرحلهای از روند تولید بازی آن را انجام میدهند؟
آیا ایده بازی همان پروژه بازی است؟
ارائه طرح یا پیچینگ چگونه و چرا انجام میشود؟
چطور میتوانیم یک ارائه کوتاه، گویا و جذاب داشته باشیم ؟
فرض کنیم در ارائه طرح بازی خود موفق شدهایم و توجه مخاطبان بسیاری را نسبت به آن جلب کردهایم.
اکنون باید بدانیم چگونه از این فرصت برای یک ارائه کوتاه، موفق و جذاب استفاده کنیم.
گیم پلی چیست؟
چگونه میتوان گیم پلی یک بازی را تحلیل کرد و کاربرد آن چیست؟
چگونه گیم پلی بازی خود را تجزیه و تحلیل کنیم؟
از تجزیه و تحلیل گیم پلی بازی خود چطور در روند تعریف پروژه و طراحی محصولمان استفاده کنیم؟
کژوال گیمر یا بازیکن هایپر کژوال دقیقا کیست؟
هاردکور گیمر یا بازیکن هاردکور کیست؟
بازی های کژوال، هایپر کژوال چه بازی هایی هسنتد؟
کژوال گیمر یا بازیکن کژوال چه ویژگی هایی دارد که آن را با هاردکور گیمر ها متمایز می کند؟
بازی کژوال و هایپر کژوال با بازی هاردکور و میدکور چه تفاوتی دارد؟
ناشر بازی کیست؟
چرا به عنوان بازیساز نیازمند ناشر بازی هستیم؟
پروتوتایپ یا نمونه اولیه چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
ورتیکال اسلایس یا برش عمودی چیست؟ چرا ساخته میشود و چه کاربردی دارد؟
تفاوت این دو با هم چیست؟ چه کارکردهایی دارند؟
برش عمودی یا vertical slice چیست؟ کاربرد آن چیست؟
چه زمانی ساخته می شود و تفاوت آن با پروتوتایپ چیست؟