بازی یاران بهلول – دفاع از بهلول

در این بازی استراتژی اندرویدی بازیکن در نقش یک قهرمان باید از قلعه خود در برابر سربازان هارون دفاع کند و آن‌ها را شکست داده و اجازه ندهد که سربازان، بهلول را دستگیر کنند.

 

 

روایت بازی: حفظ جان بهلول

بهلول از شاگردان امام موسی کاظم علیه‌السلام است و در زمان هارون‌الرشید زندگی می‌کند. هارون‌الرشید از محبوبیت امام می‌ترسد و می‌خواهد ایشان را از میان بردارد؛ از بهلول می‌خواهد فرمان قتل امام را امضا کند. بهلول که نمی‌خواهد زیر بار چنین ظلمی برود خودش را به دیوانگی می‌زند، هارون‌الرشید به سربازانش دستور می‌دهد تا بهلول را دستگیر کنند. بهلول از دست سربازان هارون به داخل قلعه پناه برده است.

 

معرفی بازی یاران بهلول

 

بهلول در آثار دیگر: فرزانه‌ای دیوانه نما

بهلول از دیرباز تا زمان حاضر در ادبیات فارسی، چون نمادِ «دیوانۀ عاقل» حضور داشته است، اما در دهه‌های اخیر برخی کوشیده‌اند، از مجموعۀ روایات او کتاب‌های سرگرم کنندۀ عامه‌پسند تدارک ببینند: محمود متدین، کتاب کوچک ماجراهای بهلول عاقل را در تهران منتشر کرد. در ۱۳۳۹ش، آقا میرزا علی صدر جلد دوم بهلول عاقل را در تهران به چاپ رساند. این کتاب سرانجام به ۵ جلد رسید و در ۱۳۴۳ش در تهران انتشار یافت. داستان‌ها در این آثار، همان روایت کهن عربی است. اما گاهی با روایات پراکندۀ دیگر و حتی اشعار فارسی نیز درآمیخته است.

 

کتاب کوچک ماجراهای بهلول عاقل

 

بهلول جذابیت خود را بویژه در میان ایرانیان تا عصر حاضر نیز حفظ کرده است. در میان تاجیک‌ها داستان‌های عامیانه بسیاری درباره او رواج دارد و در ایران پس از مشروطیت، هفته‌نامه‌ای طنزآمیز به نام بهلول به طرفداری از دموکرات‌ها و با مواضع انتقادی تند منتشر می‌شد. در دهه‌های اخیر، مجموعه حکایات او به فارسی و به زبانی ساده بار‌ها به چاپ رسیده است.

 

بهلول در بازی تلفن همراه: از قلعه دفاع کن

یاران بهلول نباید اجازه دهند سربازان به قلعه نزدیک شوند و بهلول را دستگیر کنند. یاران بهلول برای دفاع سلاح‌هایی مانند سنگ، هندوانه، زنبور، سیب‌زمینی و گاو دارند که باید بتوانند از آن‌ها در موقعیت‌های مناسب و به‌جا استفاده کنند. مثلاً زمانی که تعداد سربازان زیاد می‌شود و به سمت قلعه هجوم می‌آورند باید با انتخاب گاو، آن‌ها را نابود کرد. گاو به سمت آن‌ها حمله می‌کند و مانع ورود آن‌ها می‌شود. یا زمانی که پرندگانی به سمت قلعه حمله می‌کنند با انتخاب زنبور، دسته‌ای از زنبورها به سمت پرنده‌ها حمله‌ور‌ می‌شوند و آن‌ها را نابود می‌کنند. نکته مهم در پرتاب سنگ‌ها و هندوانه و یا سیب‌زمینی انتخاب زاویه درست برای هدف قرار دادن است؛ زیرا سلاح‌ها به تعداد محدودی در اختیار بازیکن قرار دارند و نباید آن‌ها را بیهوده و در زاویه اشتباه پرتاب کند. امکان خرید درون‌برنامه‌ای وجود دارد و از این طریق می‌شود سلاح و یا امکاناتی مانند در و حفاظ خریداری کرد.

 

معرفی بازی یاران بهلول

 

با پیشروی بیشتر در بازی، سربازان قوی‌تر و شکست آنان سخت‌تر شده و در نتیجه قلعه‌ی شما آسیب‌پذیر می‌شود ولی به کمک امکاناتی که این بازی در اختیار قهرمان قرار می‌دهد، بازیکن می‌تواند قلعه‌ی خود را با ساخت دیوارهای حفاظتی و نصب درهای قدرتمند تقویت کند و مانع پیشروی دشمنان شود. همچنین در مراحل بالاتر با ارتقای قدرت‌های سلاح‌های خود می‌تواند با پرتاب کمتر سلاح از پس دشمنان بربیاید.

 

این بازی استراتژیک در ۴ فصل طراحی شده‌است که هر فصل زیبایی‌ها و جذابیت‌های خود را دارد. و هر یک از این فصل‌ها ۶ مرحله دارد که با شکست سربازان در هر مرحله به مرحله‌ی بعدی می‌رود. یاران بهلول با استقبال نسبتاً خوبی از طرف کودکان و نوجوانان روبه‌رو شده (میانگین امتیاز ۴.۱ از ۵) و در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تولید شده‌ است.

 

معرفی بازی یاران بهلول

 

افتخارات بازی:

  • برنده جایزه بهترین بازیاستراتژی در دوازهمین و سیزدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران به انتخاب داوران
  • نامزد چهارمین جشنواره بین المللی IMGA حوزه خاورمیانه
  • نامزد بهترین بازی ژانر استراتژی در هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران

 

 

ویژگی‌ها و امکانات بازی یاران بهلول:

  • قلعه‌های متنوع با قابلیت ارتقا دادن
  • سلاح‌های متفاوت برای نابودی دشمن خاص
  • مواجه شدن با دشمنان متفاوت با قدرت‌های خاص خود
  • دارای 24 مرحله با چالش‌های نفس‌گیر

 

منابع:

۱- کدومو

۲- کافه بازار

۳- زینسی

۴- ویکی‌فقه

مطالب مرتبط