فرمانده مقاومت – نبرد آمرلی: شهر را از تروریست‌ها پس بگیر!

فرمانده مقاومت - نبرد آمرلی: شهر را از تروریست‌ها پس بگیر!

بازی «فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی» روایت داستانی حماسی از مقاومت 80 روزه رزمندگان عراقی در شهر آمرلی عراق می‌باشد که با کمک و درایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانستند محاصره‌ی داعش را بشکنند و شهر را آزاد کنند.

 

فرمانده مقاومت - نبرد آمرلی: شهر را از تروریست‌ها پس بگیر!

 

روایت:

مراحل بازی در کشور عراق در جریان است. بازیکن در نقش تکاور «بصیر» عضو گروه عصائب اهل الحق یا شبکه خزعلی از بزرگ‌ترین گروه‌های شبه‌نظامی شیعه فعال در عراق و سوریه می‌باشد که سال‌ها در زمان حضور آمریکایی‌ها در عراق برای آزادی مردمش و رهایی کشورش می‌جنگید. بعد از مدتی بصیر تصمیم می‌گیرد در کنار همسر و دو فرزندش زندگی خود را به دور از جنگ سپری کند که با حمله‌ی تروریستی گروه داعش همسر و فرزندانش را از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد بار دیگر به صحنه‌ی جنگ برگردد.

 

فرمانده مقاومت - نبرد آمرلی

 

بازی رایانه‌ای فرمانده مقاومت، با توجه به روایت محاصره شهر آمرلی و دراماتیک‌سازی داستان جهت ارتباط بیشتر مخاطب داخلی و خارجی در یک بازه بلندمدت‌تر روایت می‌شود تا بتوان نهایت ارائه بصری را برای تاثیرگذاری بیشتر به دست آورد. بدین ترتیب محیط‌های متنوعی نظیر شهری، بیابانی، نیروگاه، روستاها، پایگاه‌های تروریستی و … شبیه‌سازی شده‌اند که در فصول مختلف پاییز، زمستان و بهار روایت می‌شوند که این مهم نیز اشاره به چرخش روزگار و پیروزی حق در نهایت دارد.

 

فرمانده مقاومت - نبرد آمرلی

 

روند بازی:

سبک بازی فرمانده مقاومت تیراندازی اول شخص است که شامل عناصر گیم‌پلی و سلاح‌هایی وام گرفته از جنگ‌های مدرن است. مکانیک‌ها و عناصر مختلف گیم‌پلی این بازی به صورت هدفمند به شکلی طراحی شده است که بازی را از یک شبیه‌ساز نظامی دور کرده و به سمت یک شوتر سرعتی برده است و تمرکز گیم‌پلی بر صحنه‌های شلوغ و پر ماجرا برای ایجاد هیجان در بازیکن است.

 

گیم ‌پلی بازی در کل قابل‌قبول است، ولی مشکلات زیادی هم دارد. از جمله هوش‌مصنوعی دشمنان که به‌شدت ضعیف است. دشمنان تقریباً شبیه مترسک هستند و تلاش شده این موضوع با قدرت سلاح‌ها و سلامتی بالای آنان جبران شود. جا داشت که اسلحه‌های بازی بیشتر بالانس می‌شد که مثلاً شات‌گان آنقدر قوی نباشد، یا اینکه کلاشینکف و ام ۴ خیلی شبیه تیربارهای خفیف عمل می‌کنند. اسلحه کمری بازی هم اساساً به دردی نمی‌خورد.

 

فرمانده مقاومت - نبرد آمرلی

 

اما از همه بدتر، حمله‌ی تن‌به‌تن است. در موارد زیادی من توانستم به هفت هشت تا دشمن از روبرو حمله کنم و آن‌ها را فقط با یک ضربه از پا دربیاورم. این در حالی است که اگر می‌خواستم جایی کمین کنم و با تیراندازی آن‌ها را بکشم، خیلی سخت‌تر بود و بیشتر طول می‌کشید.

 

بازی فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی برای یک بار بازی کردن قطعاً می‌ارزد، ولی محصول ماندگاری نخواهد بود و البته که اگر روی جزئیات با کمک متخصصین تضمین کیفیت، دقت خیلی بیشتری می‌شد، احتمالاً بازی ماندگاری بیشتری داشت و حتی راه داشت که چند دفعه از نو آن را بازی و تجربه کنید.

 

فرمانده مقاومت - نبرد آمرلی

 

ویژگی‌های بازی:

  • بیش از یک هزار مدل انیمیشن منحصربه‌فرد برای شخصیت اصلی
  • تنوع در دشمن‌ها و دسته‌بندی آن‌ها شامل: دشمن‌های رده ضعیف، متوسط و قوی
  • هوش مصنوعی متفاوت برای هر نوع شخصیت دشمن که عملکرد و سیستم حمله و دفاع و نقطه ضعف‌های منحصربه‌فرد خود را دارند (طراحی سیستم QTE و کلیدزنی و تمام‌کننده‌ها)
  • گیم‌پلی‌های متنوع، مبارزات مستقیم و حل معماهای متنوع
  • محیط‌پردازی فضای آمرلی بر اساس مفاهیم دقیق هنری – طراحی منحصر به فرد و باکیفیت شخصیت‌ها با توجه به توصیفات دقیق و کانسپت‌های هنری- انیمیشن‌های متنوع
  • طراحی، مدل‌سازی، فضاسازی محیط‌های تاریخی با دقیق‌ترین جزئیات
  • روایت سینمایی با کیفیت و با استفاده از ابزار انجین آنریل ۴
  • موسیقی حماسی با توجه به تنوع ضرب‌آهنگ‌های روند نسخه فارسی بازی، جهت روایت داستان هماهنگی‌هایی برای حضور اساتید دوبلاژ کشور شده است
  • تنوع بالای افکت‌های صوتی که گستره‌ی عظیمی از نبردها، شیوه‌های متنوع مبارزات، صداهای محیطی و … را شامل می‌شود

 

منابع:

۱- هیولا

۲- چه بازی

۳- گیمین

مطالب مرتبط