بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

پدرانه یک بازی در سبک ماجرایی و بقا است که داستان فداکاری یک پدر برای دختر نابینای خودش در دل جنگی در خاورمیانه است. فضای بازی و روایت بازی نوآورانه است و تفاوت بسیار زیادی با بازی‌های اکشن جنگی رایج دارد.

پدرانه برای رایانه‌های شخصی و با هدف نشر بین‌الملل تولید شده است.

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

روایتی از پدر بودن:

بازی درباره جنگ و عواقب آن است اما نه از دید سربازان جنگی که می‌کشند یا کشته می‌شوند، بلکه از دید یک پدر و دختر جنگ‌زده که باید در این فضای سیاه برای زنده ماندن و بقای خود تلاش کنند. وقتی جنگ داخلی شروع می‌شود، شما دقیقاً نمی‌دانید دشمنتان کیست. نیروهای ارتش شما را با شورشیان اشتباه می‌گیرند و اگر با آنان همکاری نکنید، شما را خواهند کشت. این فضای حاکم بر بازی پدرانه است.

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

پدری به نام بصیر و دختر نابینایش اسماء، در جریان حمله تروریست‌ها و به تبع آن جنگ داخلی در کشورشان باید بصورت مخفیانه از دست دشمنان فرار کنند تا به یک نقطه امن برسند. در چنین فضایی تصمیمات حیاتی در مقابل بازیکن قرار داده می‌شود و با تصمیماتی که می‌گیرد میزان فداکاری پدر داستان بازی را مشخص می‌کند.

 

بازی با توجه به نمایش مفهوم ارزشمند ایثار و فداکاری و مراقبت و محافظت پدر از دخترش می‌تواند بعنوان یک بازی خانواده محور معرفی شود چرا که توانسته به‌غیر از نمایش رابطه عاطفی پدر و دختر، یکی از مفاهیم ارزشمند خانواده یعنی فداکاری اعضای خانواده برای یکدیگر را به خوبی نمایش دهد.

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

بازی در دل جنگ:

شما با تصمیمات دشواری روبرو هستید که داستان و سرنوشت شخصیت‌های شما را شکل می‌دهد. انتخاب‌های شما تاثیر مستقیمی بر روایت دارد، بنابراین باید عاقلانه انتخاب کنید. به عنوان یک غیرنظامی که در میانه جنگ گرفتار شده‌اید، نمی‌توانید برای حل مشکلات خود به سلاح و خشونت تکیه کنید. کشتن مردم برای شما گزینه آسانی نیست، حتی اگر به معنای محافظت از خود یا عزیزتان باشد. از سوی دیگر، دشمنان شما ممکن است در استفاده از زور اکراه نداشته باشند. با این وجود، شما باید راهی برای هدایت درگیری پیدا کنید و بهترین انتخاب را برای بقای خود و آینده دخترتان داشته باشید.

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

برقراری رابطه عمیق با اسماء یک جنبه حیاتی از بازی است که مستلزم آگاهی مداوم از نیازهای او و مدیریت موثر منابع است. تصمیمات شما در طول بازی تاثیری ماندگار بر رابطه شما با دخترتان خواهد داشت. برای مثال، اگر تصمیم بگیرید که به کسی کمک کنید یا کسی را جلوی او بکشید، این تصور را در او شکل داده و بر روند رابطه شما تأثیر می‌گذارد. این شما هستید که باید بهترین انتخاب‌ها را هم برای خود و هم برای اسماء داشته باشید؛ زیرا در میان چالش‌های دنیای بازی قرار گرفته‌اید.

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

پدر علاوه بر اینکه باید از دخترش در برابر تهدیدات مراقبت کند، باید به دنبال آب، غذا، دارو و … نیز بگردد. همانطور که از دست سربازان فرار می‌کنید، هم شما هم دخترتان تشنه و گرسنه می‌شوید. استرس رویارویی با دشمن می‌تواند طاقت فرسا باشد، اما ممکن است قرص‌هایی برای آرام کردن اعصاب خود پیدا کنید. اگرچه یافتن فرصت‌هایی برای دفاع از خود در برابر سربازان نادر است، اما برای زنده ماندن باید از منابع موجود نهایت استفاده را ببرید. شما نقش یک انسان معمولی را بازی می‌کنید که تا به حال کسی را نکشته است و اینکار برایش تقریباً ناممکن است. از طرفی مسیر پیش رو پر از دشمنان به شدت مسلح است. در این شرایط چه گزینه‌ای جز توسل به مخفی‌کاری باقی می‌ماند؟

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

ویژگی‌های بازی:

  • به تصویر کشیدن رابطه عاطفی پدر و دختر و داستانی دراماتیک
  • شامل تصمیمات مهمی است که بر سرنوشت بصیر و اسماء تاثیر می‌گذارد
  • یک شهر جنگ زده از کشوری در خاورمیانه را نمایش می‌دهد
  • نیازمند جستجوی محیط برای منابع حیاتی، مدیریت آن‌ها بین بصیر و اسماء در کوله‌پشتی مشترک آن‌هاست
  • شامل داستان‌های جانبی است که به درک بهتر عواقب جنگ کمک می‌کند

 

بازی پدرانه: فداکاری در یک اثر ضد جنگ

 

منابع:

۱- ویترین محصولات پارک فناوری پردیس

۲- فروشگاه استیم

مطالب مرتبط