اخبار

مروری بر نخستین دوره رویداد «بازی‌آرا»/ آغاز راهی نو در بازی‌سازی محتوایی

رویا صدیقی، سعیده محبی- این روزها در آستانه یک‌سالگی رویداد «بازی ‌آرا» هستیم. رویدادی که با هدف شناخت ظرفیت محتوایی موجود در بازی‌های رایانه‌ای طراحی و برگزار شد. بازی آرا...
مشاهده

ظرفیت‌های اقتباس از آثار سینمایی در تولید بازی‌های ویدئویی ایرانی/فرصتی که مغفول مانده

سعیده محبی-  در روزهایی که فیلمی با محوریت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است، بار دیگر نگاه‌ها به ظرفیت‌های روایت‌گری در حوزه دفاع...
مشاهده

فناوری هسته‌ای و خلاء روایت‌گری آن در دنیای بازی‌ها

سعیده محبی -  بیستم فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، یادآور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران است. در حالی‌ که هر سال در این روز، از پیشرفت‌ها و...
مشاهده

یادداشت‌ها

تحلیل مجموعه بازی A Plague Tale بر اساس چارچوب MDA

مجموعه بازی A Plague Tale یا داستانی از طاعون، شامل دو نسخه Innocence (۲۰۱۹) و Requiem (۲۰۲۲) است که توسط استودیوی Asobo توسعه یافته‌اند. داستان این دو بازی در فرانسه...
مشاهده

خط لوله مدیریت محتوا در توسعه بازی‌های رایانه‌ای

خط لوله توسعه بازی و فناوری‌های مرتبط بر اساس مقاله Game Development Pipeline and Technologies، فرآیند توسعه بازی شامل مراحل طراحی، نمونه‌سازی، انتخاب فناوری‌های مناسب و پیاده‌سازی مکانیک‌های بازی است....
مشاهده

نوآوری در ساخت بازی: استفاده از هوش مصنوعی برای پروتوتایپ سریع و خلاقانه

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، در حال تغییر دادن مسیر توسعه بازی‌های رایانه‌ای است. طراحی مکانیک‌های بازی، ایجاد محیط‌ها و حتی تعیین رفتارهای شخصیت‌ها، همگی می‌توانند با کمک هوش مصنوعی...
مشاهده

ویدئوهای آموزشی

منتورها

تقویم رویداد

گالری تصاویر

گالری ویدئو