اخبار

مروری بر نخستین دوره رویداد «بازی‌آرا»/ آغاز راهی نو در بازی‌سازی محتوایی

رویا صدیقی، سعیده محبی- این روزها در آستانه یک‌سالگی رویداد «بازی ‌آرا» هستیم. رویدادی که با هدف شناخت ظرفیت محتوایی موجود در بازی‌های رایانه‌ای طراحی و برگزار شد. بازی آرا...
مشاهده

ظرفیت‌های اقتباس از آثار سینمایی در تولید بازی‌های ویدئویی ایرانی/فرصتی که مغفول مانده

سعیده محبی-  در روزهایی که فیلمی با محوریت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است، بار دیگر نگاه‌ها به ظرفیت‌های روایت‌گری در حوزه دفاع...
مشاهده

فناوری هسته‌ای و خلاء روایت‌گری آن در دنیای بازی‌ها

سعیده محبی -  بیستم فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، یادآور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران است. در حالی‌ که هر سال در این روز، از پیشرفت‌ها و...
مشاهده

یادداشت‌ها

تصویر مفهومی از پیوند فناوری فضایی و صنعت بازی‌سازی

پیوند فناوری فضایی و بازی‌سازی؛ 3 نمونه الهام‌گرفته از فضا

فناوری فضایی و بازی‌سازی، دو حوزه‌ای هستند که با وجود تفاوت‌های ظاهری، مسیرهای پیشرفت مشابهی دارند. در سال‌های اخیر، ایران با گام‌هایی بلند در عرصه فناوری‌های پیشرفته، به‌ویژه در حوزه...
مشاهده

از اصول طراحی تا ذهن بازیکن؛ عوامل مؤثر در جذابیت بازی‌های رایانه‌ای

چرا بعضی بازی‌ها مثل Fortnite یا The Witcher 3 میلیون‌ها نفر را شیفته‌ی خود می‌کنند، در حالی که بسیاری از بازی‌ها حتی در همان هفته‌ی اول به فراموشی سپرده می‌شوند؟...
مشاهده

تحلیل بازی INSIDE در چارچوب MDA

بازی INSIDE محصول سال ۲۰۱۶ استودیوی دانمارکی Playdead یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های بازی‌های مستقل است که با تکیه بر روایت محیطی، طراحی مینیمال و فضاسازی مرموز، تجربه‌ای فراتر از یک پلتفرمر...
مشاهده

ویدئوهای آموزشی

منتورها

تقویم رویداد

گالری تصاویر

گالری ویدئو